Dla Wspólnot
KOMUNIKAT
W celu przeciwdziałania ewentualnym skutkom rozprzestrzeniania się koronawirusa Towarzystwo Budownictwa społecznego Ziemi Kociewskiej Spółka z o.o. odwołuje zebrania współwłaścicieli nieruchomości.
KOMUNIKAT DLA OSÓB, KTÓRYCH DANE PRZETWARZANE SĄ PRZEZ TOWARZYSTWO
Niniejszym pragniemy poinformować Państwa, że w związku z wejściem w życie z dniem 25 maja 2018 roku przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dziennik Urzędowy UE L 119 – dalej: RODO) Towarzystwo Budownictwa Społecznego Ziemi Kociewskiej Spółka z o.o. zapewnia określone w tych przepisach standardy ochrony i właściwego postępowania z danymi osobowymi.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informujemy osoby, których danymi Towarzystwo dysponuje, że:
- Towarzystwo Budownictwa Społecznego Ziemi Kociewskiej Spółka z o.o. – siedziba: 83-200 Starogard Gdański, ul. Traugutta 56 jest Administratorem Danych Osobowych, w których posiadanie weszło wskutek wykonywania swoich statutowych obowiązków, zawieranych z Państwem umów, wystawianiem faktur, utrzymywaniem korespondencji, merytoryczną obsługą przesyłanych do nas wniosków, próśb, skarg i postulatów.
- Państwa dane osobowe, o których mowa wyżej, były, są i będą przetwarzane przez Towarzystwo, jako Administratora Danych, wyłącznie w celach określonych przepisami prawa (art. 6 ust. 1 lit. c, e oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO) , w tym ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego, ustawie z dnia 26 października 1995 roku o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego oraz przepisami prawa cywilnego i gospodarczego.
- Prawne podstawy dopuszczalności przetwarzania przez Administratora Danych dotyczących Państwa danych oparte są na wyżej wskazanych przepisach prawa oraz na niezbędności wykonania umów zawieranych przez Państwa ze Spółką (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W wymagających tego przypadkach Towarzystwo ubiegało będzie się o wyrażenie Państwa zgody na przetwarzanie danych w wyraźnie zadeklarowanym celu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), z zastrzeżeniem możliwości łatwego odwołania zgody przez osobę, która ją uprzednio wyraziła.
Administrator Danych deklaruje, że w określonych stanach faktycznych przetwarzał będzie Państwa dane osobowe na podstawie dopuszczalnej przez RODO przesłanki niezbędności do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora Danych lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Do przykładowych celów takiego przetwarzania należały będą:- marketing usług własnych Towarzystwa oraz promowanie jego działalności i nowych inicjatyw, w tym kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych, wśród mieszkańców,
- dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej.
- Dotyczące Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji przez Towarzystwo Budownictwa Społecznego Ziemi Kociewskiej Spółka z o.o., w tym profilowaniu.
- Osobom, których dane Towarzystwo przetwarza przysługują prawa:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- sprostowania (poprawiania) danych,
- usunięcia danych (zgodnie z uwarunkowaniami określonymi w art. 17 RODO),
- do ograniczenia przetwarzania danych,
- do przenoszenia danych (zgodnie z uwarunkowaniami określonymi w art. 20 RODO),
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (zgodnie z uwarunkowaniami określonymi w art. 21 RODO),
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Towarzystwo Budownictwa Społecznego Ziemi Kociewskiej Spółka z o.o. przechowywało będzie Państwa dane osobowe przez okres wskazany w przepisach prawa, o których mowa w pkt. 2, niemniej nie dłużej niż 10 lat od ostatniej operacji dokonanej na dotyczących Państwa danych zawartych w zasobach informacyjnych Towarzystwa.
- Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podwykonawcom związanym z Towarzystwem umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych, np. kancelarie radców prawnych, firmy informatyczne, podmioty dokonujące odczytów i rozliczenia mediów, firmy dokonujące przeglądów instalacji oraz firmy dokonujące napraw usterek / usuwania skutków awarii.
- Administrator Danych, deklaruje, że nie przekazuje i nie zamierza przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- W TBS Ziemi Kociewskiej Sp. z o.o. wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym skontaktować można się:
- telefonicznie: (58) 562 24 33
- drogą elektroniczną: sekretariat@tbs-starogard.pl
- osobiście w siedzibie Towarzystwa.
Prezes Zarządu
TBS Ziemi Kociewskiej Sp. z o.o.
ZAKRES PRZEDMIOTOWY USŁUG ZARZĄDZANIA
NIERUCHOMOŚCIĄ WSPÓLNĄ
W ramach zarządzania oferujemy wykonywanie niżej opisanych czynności zwykłego zarządu, zapewniających właściwą eksploatację nieruchomości oraz utrzymanie jej przez cały okres użytkowania w nie pogorszonym stanie technicznym.
Organizacja Wspólnot Mieszkaniowych:
Wspólnota mieszkaniowa powstaje z mocy prawa, a oferowana przez nas usługa ma na celu sformalizowanie jej istnienia i obejmuje:
- wystąpienie o nadanie numeru identyfikacji REGON;
- wystąpienie o nadanie numeru identyfikacji NIP;
- otwarcie rachunku bankowego wspólnoty mieszkaniowej;
- przygotowanie niezbędnych regulaminów;
- przygotowanie projektu ewidencji księgowej;
- przygotowanie pierwszego planu gospodarczego oraz podstawowych uchwał.
Współpraca z zarządem wspólnoty:
- sporządzanie planu zarządzania nieruchomością, uzgodnienie oraz zatwierdzenie do
realizacji z zarządem wspólnoty; - realizacja bieżących zadań administracyjnych zlecanych przez zarząd wspólnoty;
- przygotowywanie materiałów dla zarządu wspólnoty;
- opracowywanie uchwał i innych aktów normatywnych wspólnoty (regulaminów, statutów).
Obsługa księgowo-bankowa:
- prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy;
- sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji;
- rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacji oraz zarządu nieruchomością wspólną;
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów;
- przygotowywanie projektu rocznego planu gospodarczego;
- sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego wspólnoty;
- prowadzenie funduszu remontowego dla wspólnoty mieszkaniowej, o którego przeznaczeniu decydują właściciele;
- prowadzenie dwóch rachunków bankowych: bieżącego i na fundusz remontowy.
Obsługa administracyjna i prawna:
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i właścicieli lokali;
- przygotowywanie i zawieranie umów w imieniu wspólnoty;
- nadzór nad usługodawcami oraz dostawcami mediów;
- reprezentowanie wspólnoty przed organami administracji państwowej, samorządowej oraz bankami na podstawie udzielonego pełnomocnictwa;
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej;
- prowadzenie korespondencji z właścicielami;
- analizowanie i nadzór nad windykacją należności wspólnoty;
- obsługa prawna prowadzona przez wykwalifikowanego radcę prawnego.
Obsługa techniczna:
- prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
- przeprowadzanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie;
- zlecanie i nadzór nad wykonaniem bieżących napraw budynku;
- kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
- przygotowywanie planów remontowych;
- nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje oraz odbiór tych prac;
- ogłaszanie przetargów w celu wyłonienia wykonawców robót budowlanych.