Polityka prywatności
Niniejsza polityka prywatności oraz polityka cookies, określa zasady przetwarzania
i ochrony danych osobowych. Oba dokumenty mają również na celu wyjaśnienie
powodów, dla których gromadzimy i przetwarzamy dane osobowe w ramach prowadzonej
przez nas działalności gospodarczej.
- Co to są dane osobowe ?
Są to wszystkie informacje, które pozwalają bez większego wysiłku odróżnić jedną osobę
od pozostałych. Mogą one dotyczyć zarówno wprost tej osoby (takie jak jej imię
i nazwisko, numer identyfikacyjny, a czasem nawet adres e-mail lub konto internetowe),
jak też takie, które nie opisują jej bezpośrednio. Przykładowo dotyczą jej cech, stanu
zdrowia, poglądów, miejsca zamieszkania, nałogów, rasy lub wyznania. - O jakich danych osobowych mówimy w naszym przypadku ?
Są to dane które przekazują nam nasi Klienci, Kontrahenci, Współpracownicy
oraz Pracownicy, w związku z korzystaniem z naszych usług, współpracą z nami
lub zatrudnieniem. Dane te są przez nas przetwarzane. - Co to znaczy przetwarzanie danych ?
Przetwarzanie danych to wszelkie czynności jakie możemy wykonać z danymi osobowymi
– związane zarówno z ich aktywnym wykorzystaniem, takim jak gromadzenie,
pobieranie, utrwalanie, łączenie, modyfikowanie czy też udostępnianie, jak również
działaniem pasywnym, takim jak przechowywanie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie. - Kto jest Administratorem Danych (to znaczy ma wpływ na ich przetwarzanie
oraz bezpieczeństwo)?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Towarzystwo Budownictwa
Społecznego Ziemi Kociewskiej Sp. z o.o., ul. Traugutta 56, 83-200 Starogard Gdański.
Z Administratorem Danych można kontaktować się pod adresem korespondencyjnym:
Towarzystwo Budownictwa Społecznego Ziemi Kociewskiej Sp. z o.o., ul. Traugutta 56,
83-200 Starogard Gdański oraz pod adresem poczty elektronicznej: sekretariat@tbsstarogard.pl
Administrator powołał Inspektora Danych Osobowych w osobie: Marek Mróz, z którym
kontakt jest możliwy pod adresem poczty elektronicznej: iod@tbs-starogard.pl - Na jakiej podstawie prawnej i w jakim celu przetwarzamy Twoje dane?
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej
z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą taką może być Twoja zgoda
na przetwarzanie danych lub inne pozwalające na to zapisy prawne, zgodne z ustawą
z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781)
oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. Unii Europejskiej L 119/1) – określanym jako „RODO”.
Twoje dane mogą być przez nas przetwarzane w następujących celach:
• Jeżeli jesteś naszym klientem lub osobą zainteresowaną skorzystaniem
ze świadczonych przez nas usług, Twoje dane osobowe przetwarzane będą na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym z przetwarzaniem, które jest
niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą,
lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem
umowy. Wyrażając zamiar zawarcia umowy, wiesz jakie dane osobowe będą
potrzebne do jej podpisania, a po jej podpisaniu masz wiedzę, jakie dane w tym
celu przekazałeś lub przekażesz w okresie późniejszym.
• Jeżeli korzystasz z naszych usług, możemy także przetwarzać Twoje dane na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz e RODO gdzie przetwarzanie jest niezbędne do
wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, a także
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie
publicznym oraz zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. g RODO gdzie przetwarzanie jest
niezbędne ze względów związanych z ważnym interesem publicznym, na
podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego.
• Możemy też przetwarzać Twoje dane w związku z koniecznością zapewnienia
bezpieczeństwa osób i obiektów lub bezpieczeństwa sieci i informacji. Jest to nasz
prawnie uzasadniony interes, a dane przetwarzamy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f
RODO. Jeśli w tym celu będzie stosowany monitoring wizyjny, zostaniesz o tym
poinformowany w formie odpowiednich tabliczek informacyjnych
oraz piktogramów.
• Jeżeli jesteś zainteresowany podjęciem pracy u nas, Twoje dane zawarte
w aplikacji lub CV przetwarzane są w formie papierowej lub elektronicznej.
Podstawą prawną jest tutaj wypełnienie obowiązków prawnych ciążących
na Administratorze wynikających z art. 22[1] § 1 i § 3 Kodeksu Pracy z dnia 26
czerwca 1974 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.) i odbywa się zgodnie
art. art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz w celu podjęcia działań na żądanie przed
zawarciem umowy o pracę – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Twoje dane
osobowe, inne niż wymienione w art. 22[1] § 1 i § 3 Kodeksu Pracy mogą być
przetwarzane zgodnie art. 6 ust. 1 lit. a RODO na podstawie udzielonej zgody,
którą możesz w każdej chwili cofnąć. W takim przypadku Twoja kandydatura nie
zostanie przez nas rozpatrzona oraz niezwłocznie usuniemy wszystkie podane
przez Ciebie dane. Natomiast z chwilą zatrudnienia się u nas, dalsze zasady
przetwarzania Twoich danych oraz obowiązkowy zakres ich przekazania i dalszego
przez nas przetwarzania określają przepisy prawa pracy.
• Jeśli korzystasz z naszej strony oraz jej podstron gdzie wykorzystywane są pliki
cookies – jest to nasz prawnie uzasadniony interes, a dane przetwarzamy
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
• Przetwarzamy także Twoje dane w związku z tworzeniem rejestrów wynikających
z odrębnych przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek
wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony
interes administratora).
• Zamieszczania przez Administratora na swojej stronie internetowej informacji
marketingowych o swoich produktach lub usługach. Wyświetlanie tych treści jest
dokonywane przez administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, zgodnie z
prawnie uzasadnionym interesem Administratora polegającym na publikacji treści
związanych ze świadczonymi usługami oraz treści promocyjnych akcji, w które
administrator jest zaangażowany. Jednocześnie działanie to nie narusza praw i
wolności użytkowników.
• Zamieszczania przez Administratora na swojej stronie internetowej informacji
marketingowych dotyczących produktów lub usług swoich kontrahentów, z
którymi zawarł umowę o współpracy w zakresie marketingu. Wyświetlanie tych
treści jest dokonywane przez administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
zgodnie z prawnie uzasadnionym interesem administratora polegającym na
działaniach marketingowych produktów lub usług swoich kontrahentów.
Jednocześnie działanie to nie narusza praw i wolności użytkowników, w
szczególności z uwagi na sporadyczność tych działań, a użytkownicy spodziewają
się otrzymywania treści podobnej zawartości z uwagi na tematykę strony. - Komu przekazujemy Twoje dane ?
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom
przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. firmom hostingowym gdzie utrzymujemy
niniejszą stronę lub podwykonawcom oferowanych przez nas naszych usług. Mamy też
obowiązek udostępnić je na żądanie podmiotów uprawnionych do tego na podstawie
innych przepisów prawa, np. ZUS, US oraz sądy lub organy ścigania. W niektórych
przypadkach udostępnienie nastąpi jednak tylko wtedy, gdy zwrócą się one do nas
z wnioskiem w tej sprawie, wskazując prawo, które zezwala im na takie żądanie.
Administrator co do zasady nie przewiduje przekazywania danych do państw trzecich
poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Na terenie Unii Europejskiej, we wszystkich krajach członkowskich, dzięki RODO, którego
tekst jest dostępny TUTAJ masz zapewniony identyczny poziom ochrony Twoich danych. - Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przykładamy bardzo dużą uwagę do tego aby ograniczyć do niezbędnego minimum
zakres gromadzonych przez nas danych, jak też czas ich przetwarzania. W tym celu
wykonujemy systematyczne przeglądy posiadanych dokumentów papierowych
i elektronicznych, usuwając zbędne, których czas przydatności minął. Pamiętaj,
że o czasie przetwarzania Twoich danych, zależnie od podstawy w oparciu o którą je
uzyskaliśmy, mogą decydować odrębne – niezależne od nas przepisy prawne, które mogą
nakładać na nas obowiązek przechowywania Twoich danych, niezależnie od Twojej woli
lub chęci. Przykładem może być prawo pracy, prawo ubezpieczeń społecznych czy też
przepisy dotyczące rachunkowości lub księgowości.
Jeśli posiadane przez nas dane miałyby zostać wykorzystane w innym celu, niż w jakim
zostały one pozyskane, zawsze zostaniesz przez nas o tym poinformowany i będziesz
mógł się temu sprzeciwić. - Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?
Jeśli przetwarzamy Twoje dane osobowe, zawsze masz prawo do:
• żądania dostępu do danych – w granicach art. 15 RODO,
• ich sprostowania – w granicach art. 16 RODO,
• żądania usunięcia – w granicach art. 17 RODO, lub ograniczenia czynności
przetwarzania – w granicach art. 18 RODO,
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w granicach art. 21 RODO,
• przenoszenia danych, w tym uzyskania ich kopii – w granicach art. 20 RODO.
Wszystkie te prawa szczegółowo zostały omówione w art. 15 do 21 RODO,
do którego link zamieściliśmy powyżej.
Możesz także wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
w takim przypadku niezwłocznie usuniemy Twoje dane osobowe, jeśli tylko nie wystąpi
obowiązek prawny nakazujący nam ich dalsze przetwarzanie. Przykładowo jeśli zażądasz
likwidacji swoich danych w dokumentacji kadrowej, niezwłocznie usuniemy z bazy Twoje
dane. Jednak, zgodnie z przepisami dotyczącymi kadr, będziemy nadal je posiadać
w swojej dokumentacji finansowo – księgowej przez okres jaki reguluje aktualnie
obowiązujący przepis prawa.
Jeśli uznasz, że w jakikolwiek sposób – czego oczywiście nie chcemy – naruszyliśmy
Twoje prawa lub nie zapewniliśmy bezpieczeństwa Twoim danym osobowym, przysługuje
ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony
Danych Osobowych. - Zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz informacja o profilowaniu.
W oparciu o Twoje dane nie są podejmowane przez nas żadne decyzje, które miałyby
charakter zautomatyzowany, to znaczy odbywałyby się bez udziału człowieka.
Nie podejmujemy także żadnych działań które miałyby na celu profilowanie Twojej osoby.
Pamiętaj iż na naszej stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron
internetowych. Będą one otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym
oknie. Nie odpowiadamy za treści przekazywane przez te strony, a Ty jako Użytkownik
zobowiązany jesteś do zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminem tych stron. - Jak chronimy Twoje dane?
W celu zapewnienia bezpieczeństwa Twoich danych stosujemy wymagane prawem środki
organizacyjne i techniczne. W naszej siedzibie zainstalowaliśmy niezbędne
zabezpieczenia fizyczne, aby uniemożliwić dostęp do danych osobom nieuprawnionym.
Nasi pracownicy posiadają wymagane upoważnienia, stosowne umowy o poufności
a także powierzenia przetwarzanych danych oraz mogą przetwarzać dane w sposób
ograniczony, tzn. tylko w takim zakresie, w jakim jest to konieczne do prawidłowego
wykonywania przez nich obowiązków służbowych. - Administrator zastrzega sobie możliwość zmian w niniejszej polityce prywatności,
zgodnie z obowiązującym prawem. Przyczyną zmian mogą być zmiany związane
z rozwojem technologii internetowej, zmiany w powszechnie obowiązującym prawie
lub też rozwój Strony poprzez nowe narzędzia administracyjne. Na górze strony znajduje
się data publikacji oraz aktualizacji Polityki prywatności. - Administrator na swoich stronach stosuje:
Formularz użytkownika aplikacji E-info – wymaga on podania w odpowiednim
miejscu swojego loginu i hasła. Pola te są obowiązkowe. Korzystanie z aplikacji oznacza,
że Użytkownik zapoznał się z niniejszą Polityką prywatności oraz wyraża zgodę na
przetwarzanie jego danych tam zawartych. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednakże
konieczne do korzystania z aplikacji E-info. Zgoda może zostać w każdej chwili wycofana,
co spowoduje zaprzestanie udostępniania użytkownikowi zasobów aplikacji e-info zgodnie
z zasadami zawartymi w niniejszej polityce prywatności. - Wyłączenie odpowiedzialności i prawa autorskie
Na naszej stronie www.tbs-starogard.pl znajdują się także linki odsyłające do innych
stron, filmów oraz informacji, które uznaliśmy za wartościowe lub ciekawe. Nie ponosimy
jednak odpowiedzialności za treści zawarte na tych stronach, ich ewentualne zmiany
oraz nie odpowiadamy za politykę ochrony prywatności stosowaną przez ich obecnych
lub przyszłych właścicieli.
Wszystkie treści umieszczone na naszej stronie www.tbs-starogard.pl stanowią przedmiot
praw autorskich określonych osób i/lub Administratora (np. zdjęcia, teksty, video,
bezpłatne materiały, itp.). Administrator nie wyraża zgody na kopiowanie tychże treści
w całości lub części bez jego wyraźnej, uprzedniej zgody.
POLITYKA PLIKÓW COOKIES
- Czym są pliki cookies i do czego służą?
Cookies to pliki tekstowe, które zapisywane są w Twoim urządzeniu i używane przez
serwer do rozpoznania tego urządzenia przy ponownym połączeniu, są one pobierane
przy każdym Twoim „wejściu” i „wyjściu” z naszej strony. Cookies nie służą do ustalania
Twojej tożsamości, a jedynie Twojego urządzenia – m.in. po to, by po rozpoznaniu
używanej przez Ciebie przeglądarki, wyświetlany obraz był jak najlepiej dostosowany do
możliwości technicznych sprzętu np. jego rozdzielczości lub wersji.
Cookies są stosowane najczęściej w przypadku liczników, sond, sklepów internetowych,
stron wymagających logowania, reklam i do monitorowania aktywności odwiedzających.
Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie Twoich zainteresowań i dostosowanie
do nich stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam.
Pliki te są używane praktycznie przez wszystkie działające w Internecie serwisy –
wyszukiwarki, strony informacyjne, blogi, sklepy internetowe, strony urzędów itp.
Korzysta z nich także nasza strona. - Co robią pliki cookies?
Generalnie działają one na następujących zasadach:
• identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron
internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał
stronę,
• dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi
użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach,
• nie są szkodliwe ani dla Ciebie ani dla Twoich komputerów, czy smartfonów – nie
wpływają na sposób ich działania,
• nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w
oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach,
• domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich
zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył,
• na podstawie Twoich zachowań na odwiedzanych stronach internetowych
przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej
dopasowana do indywidualnych preferencji. - Jakie są rodzaje plików cookies?
Występują następujące typy cookies:
• „Ciasteczka sesyjne” – (ang. session cookies) są tymczasowymi plikami,
przechowywanymi w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia jej sesji. Te
pliki są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub ich funkcjonalności działały
poprawnie. Po zamknięciu przeglądarki powinny być automatycznie usuwane z
urządzenia, na którym przeglądałeś stronę,
• „Ciasteczka stałe” – (ang. persistent cookies) ułatwiają korzystanie z często
odwiedzanych stron. Pliki te przechowywane są w odpowiednim folderze przez
dłuższy czas, który możesz regulować w ustawieniach używanej przeglądarki. Za
każdym razem, gdy odwiedzasz stronę, dane z tych ciasteczek są przekazywane
na serwer. Ten typ plików cookie, z angielska jest czasem nazywany „śledzącymi”
(tracking cookies),
• „Ciasteczka zewnętrzne” – (ang. third parties cookies) – są plikami pochodzącymi
zazwyczaj z serwerów reklamowych, serwerów wyszukujących itd.,
współpracujących z właścicielem danej strony. Dzięki nim wyświetlane reklamy są
dostosowane do Twoich zainteresowań i zwyczajów, co w zamian niejednokrotnie
pozwala na bezpłatne korzystanie z części zawartości serwisu. Z ich pomocą są
również zliczane „kliknięcia” na reklamy, preferencje użytkownika itp., - Czy musisz wyrazić zgodę na używanie przez nas cookies?
Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają to np.
przeglądarki internetowe, z których korzystasz (zazwyczaj domyślnie mechanizm jest
włączony). W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:
• zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji
oferowanych przez witryny internetowe,
• zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn,
• określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików
trwałych jako sesyjnych itp.,
• blokowania lub usuwania cookies.
Informacje na temat możliwości włączenia i wyłączenia ciasteczek w najbardziej
popularnych przeglądarkach znajdziesz w opcjach ich ustawień.
Pozostawienie prze Ciebie ustawień przeglądarki bez zmian oznacza zgodę na stosowanie
przez nas ciasteczek. Ich blokowanie lub wyłączenie obsługi niektórych ich rodzajów
może uniemożliwić Ci natomiast skorzystanie z pełnej funkcjonalności strony lub zakłócić
jej poprawne funkcjonowanie. - Do czego wykorzystujemy cookies?
W ramach strony stosowane są zarówno ciasteczka sesyjne, jak ciasteczka stałe.
Wykorzystujemy je w następujących celach:
• tworzenia statystyk, co umożliwia ulepszanie zawartości stron ich struktury i
zawartości,
• utrzymanie sesji Użytkownika strony.
W celu poprawnego wyświetlania strony zbierane są następujące informacje: nazwa i
wersja przeglądarki internetowej, ustawienia języka, data i godzina wysłania żądania do
serwera, IP z którego zostało wysłane żądanie, żądany URL. Dane te zbierane są w celu
umożliwienia prawidłowej obsługi strony.
Dane zbierane przez naszą stronę nie są ujawniane ani udostępniane podmiotom trzecim
za wyjątkiem właściwych organów ścigania uprawnionych do prowadzenia postępowania
karnego w związku z jego wszczęciem na nasz wniosek.